Čo je home staging a ako pomáha pri predaji bytu? - REALITNÉ SLUŽBY, s.r.o.

Obyčajný predaj alebo prenájom bytu sa môže razom zmeniť na umenie. Stačí uplatniť niektoré zásady home stagingu a cesta za úspešným realitným obchodom, ktorý prinesie  prospech obom zúčastneným stranám, je zahájená.

Fenomén home stagingu zažíva už niekoľko rokov poriadny boom. Jeho expanzia zasiahla aj slovenský realitný trh, kde sa jednotlivé princípy tohto fenoménu uplatňujú stále častejšie pri predaji aj prenájme bytov. Výsledkom sú rýchlejšie uzatvorené obchody a viac spokojných predávajúcich aj kupujúcich, resp. prenajímateľov aj nájomcov.

Čo je home staging?

Fenomén, ktorý sa zaoberá prípravou nehnuteľnosti za účelom jej rýchlejšieho predaja alebo prenájmu, k nám prišiel zo zámoria. V USA sa začal využívať ešte v 70. rokoch 20. storočia, kedy boli po prvýkrát predstavené princípy, ako spraviť nehnuteľnosť pre záujemcu o jej kúpu alebo prenájom atraktívnejšou. Z týchto princípov sa postupne vyformovali zásady opierajúce sa o efektívne tipy a triky vyzdvihujúce prednosti danej nehnuteľnosti.

 

Plusy home stagingu:

- oslovenie širšieho spektra záujemcov

- rýchlejší predaj danej nehnuteľnosti

- možnosť predať byt za vyššiu cenu

- využitie pri akýchkoľvek interiéroch

- je pomerne lacnejší ako rekonštrukcie

 

Zásady home stagingu:

Prvý dojem – Podľa štatistík sa väčšina záujemcov rozhodne, aký postoj k vybranému bytu zaujme, v prvých 60 až 90 sekundách. Ak sú prvé dojmy pozitívne, uzatvoreniu obchodu by nič nemalo stáť v ceste. Práve na to sa zameriava aj home staging, ktorého úlohou je upútať pozornosť záujemcu hneď po vstupe do priestoru.

Vyzdvihnutie predností – Na vyvolanie pozitívnych dojmov slúži niekoľko trikov. Jedným z najúčinnejších je vyzdvihnutie predností predmetného bytu. Tomu pomôže, ak je pozornosť obhliadajúceho zameriavaná na svetlé stránky interiéru. Najefektívnejšie pôsobí priestrannosť či presvetlenie. Záujemcovia ocenia aj dobré dispozičné riešenie. Do hry vstupujú aj niektoré detaily bytového vybavenia, ktoré zvyšujú atraktivitu bytu a vrhajú naň lepšie svetlo.

Neutralita – Ak má nehnuteľnosť pritiahnuť záujem čo najväčšieho počtu kupujúcich alebo nájomcov, potom bude dôležitý neutrálny podtón zariadenia bytu. Pri jeho prezentácii by tak z priestorov mali zmiznúť extravagantné dekorácie, krikľavé farby, starožitnosti a futuristické doplnky, ktoré môžu na niekoho pôsobiť neatraktívne až odpudzujúco.

 

Čo home staging zahŕňa:

Zmena farieb na stene – V prípade prítomných výraznejších akcentov sa zvolia miernejšie neutrálne odtiene. Zmena farieb sa nemusí týkať iba stien. V snahe zaistiť bytu čo najväčšiu neutralitu ňou môže prejsť aj časť vybavenia.

Premiestnenie nábytku – Aby bol byt prezentovaný ako funkčný, priestranný a bezpečný, pri home stagingu je potrebné premiestniť nábytok tak, aby čo najlepšie spĺňal tieto kritériá. Správne usporiadanie vytvorí lepší estetický dojem a zároveň dokáže pomôcť presvetleniu a optickému rozšíreniu či zúženiu priestorov.

Prekrytie fľakov a rýh – Čistota a upravený vzhľad je základom toho, ako spraviť byt viac príťažlivým. Vzhľadom na to je dôležité premaľovať fľaky na stene, prekryť ryhy na podlahe či vymeniť poškodené zariadenie.

Oživenie priestoru – V rámci zatraktívnenia bytu sa odporúča pristúpiť k niekoľkým malým detailom, ktoré pomôžu k zaisteniu lepšieho dojmu. Stačí živá rastlina na poličke, navoňanie miestnosti jemnou aromatickou sviečkou alebo použitie elegantných textílií na sedačke a byt bude ihneď príťažlivejší.

Každý z týchto trikov môže majiteľ urobiť sám. V prípade, že dané princípy home stagingu nepozná, pomôže mu spolupráca s profesionálmi. Využiť môže služby štúdií, ktoré sa home stagingu venujú naplno, alebo realitnej kancelárie, ktorá mu po dohode s prípravou bytu na predaj pomôže.

 

Zdroj foto: www.realtor.com

REALITNÉ SLUŽBY, s.r.o.

Overený člen Združenia realitných kancelárií Slovenska

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Dotknutá osoba v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,ZoOOÚ“) potvrdzuje správnosť a aktuálnosť svojich osobných údajov uvedených v kontaktom formulári. Dotknutá osoba týmto čestne vyhlasuje, že udeľuje prevádzkovateľovi svoj výslovný, slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so spracúvaním jej osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, telefonický kontakt, e-mailová adresa na účel kontaktovania dotknutej osoby ako záujemcu o spoluprácu v informačnom systéme sprostredkovateľa ,,klienti“ počas doby 180 dní od udelenia tohto súhlasu. Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať tento súhlas so spracovaním osobných údajov rovnakým spôsobom, akým ho udelila. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Práva dotknutej osoby vymedzujú najmä §§ 19 – 30 ZoOOÚ. Práva a povinnosti sprostredkovateľa, ako prevádzkovateľa, vymedzujú najmä §§ 31 – 46 ZoOOÚ. Dotknutá osoba potvrdzuje, že sprostredkovateľ splnil svoju oznamovaciu povinnosť v rozsahu požadovanom ZoOOÚ. Dotknutá osoba berie na vedomie, že na zabezpečenie toho, že spracúvanie jej osobných údajov sa vykonáva v súlade so ZoOOÚ sprostredkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov. Sprostredkovateľ bude s osobnými údajmi dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.