Nehnuteľnosti sa predávajú bez toho, aby ich kupujúci videli - REALITNÉ SLUŽBY, s.r.o.

Aj ponuky nehnuteľností sa museli prispôsobiť korone. Inzeráty na internete majú vyššiu kvalitu, aby v nich záujemcovia o nové bývanie našli všetko, čo potrebujú vedieť. Nikto totiž nechce chodiť na zbytočné obhliadky a vystavovať sa riziku nákazy. Dokonca tu máme prípady, kedy predaje nehnuteľností prebehli bez toho, aby záujemcovia boli na reálnej obhliadke. Stačilo im video.

Na reálne obhliadky chodí menej ľudí ako v minulosti, ale o to vážnejší je ich záujem o samotnú kúpu.

Úroveň inzerátov ponúkajúcich nehnuteľnosti sa zvýšila. Môže za to šírenie vírusu Covid-19, ktorému sa prispôsobil aj predaj bytov a domov. Realitné kancelárie točia viac videí, ponúkajú klientom videobhliadky s telefónom v ruke, v inzeráte poctivo uvádzajú aj pôdorys a využívajú najnovšie technológie. Napríklad prostredníctvom záznamu z Matterportu, sa môžete v byte „poprechádzať“. Výhody to má nielen pre kupujúcich, ale aj pre samotných realitných maklérov. „Hoci nás stojí príprava nehnuteľnosti viac času, máme zase menej zbytočných obhliadok. Až na mieste záujemca zistil, že izba je priechodná alebo chodba príliš úzka. Všetky nedostatky objaví už vo videu. Na reálne obhliadky teda chodí menej ľudí ako v minulosti, ale o to vážnejší je ich záujem o samotnú kúpu,“ vysvetlil prezident Združenia realitných kancelárií Slovenska Matej Kucharič.

Klienti išli na kupovaný dom až po podpise zmlúv u notára a návštevy banky.

Tieto jeho slová potvrdzujú aj makléri z regiónov. Napríklad pri Piešťanoch sa počas prvej vlny podarilo predať rodinný dom s bazénom za 210-tisíc eur bez toho, aby ho záujemcovia predtým navštívili. „Rodina bola z ďaleka a aj z obavy z ochorenia nechceli cestovať. Obhliadku sme robili cez videohovor. Trvala vyše hodiny, všetko sme záujemcom ukázali, odpovedali na otázky, vracali sa k miestam, ktoré chceli ešte raz vidieť,“ opisuje Marcela Bartovicová z realitnej kancelárie AB Contact. Sama však priznala, že ona by sa na takúto kúpu nahovoriť nedala a aj pri samotnom priebehu predaja mala obavy, keďže klienti išli na kupovaný dom až po podpise kúpnych zmlúv a návšteve banky. Našťastie to všetko dobre dopadlo a rodinka si dom užíva už niekoľlo mesiacov.

Podobnú skúsenosť má aj Matias Fest z nitrianskej realitnej kancelárie FGI. „Kupujúci bol z Anglicka a po niekoľkominútovej videobhliadke cez telefón si odo mňa vypýtal číslo účtu, aby mohol poslať zálohu. Samého ma to prekvapilo, lebo išlo o rodinný dom za 165-tisíc eur. Radil som mu, aby poslal na obhliadku aspoň nejakého príbuzného alebo kamaráta,“ porozprával svoju skúsenosť M. Fest. S rýchlymi predajmi v Nitre má skúsenosti, ale toto ho zaskočilo.
Realitná oblasť dúfa, že príchodom vakcíny a uvoľnením protikoronových opatrení sa rozhýbe aj realitný trh, ktorý má momentálne problém skôr na trhu s kancelárskymi priestormi. Mnohé totiž ostali prázdne a o ich ďalší prenájom či kúpu záujem za súčasných okolností nie je.

Publikované: 4.12.2020

REALITNÉ SLUŽBY, s.r.o.

Overený člen Združenia realitných kancelárií Slovenska

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Dotknutá osoba v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,ZoOOÚ“) potvrdzuje správnosť a aktuálnosť svojich osobných údajov uvedených v kontaktom formulári. Dotknutá osoba týmto čestne vyhlasuje, že udeľuje prevádzkovateľovi svoj výslovný, slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so spracúvaním jej osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, telefonický kontakt, e-mailová adresa na účel kontaktovania dotknutej osoby ako záujemcu o spoluprácu v informačnom systéme sprostredkovateľa ,,klienti“ počas doby 180 dní od udelenia tohto súhlasu. Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať tento súhlas so spracovaním osobných údajov rovnakým spôsobom, akým ho udelila. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Práva dotknutej osoby vymedzujú najmä §§ 19 – 30 ZoOOÚ. Práva a povinnosti sprostredkovateľa, ako prevádzkovateľa, vymedzujú najmä §§ 31 – 46 ZoOOÚ. Dotknutá osoba potvrdzuje, že sprostredkovateľ splnil svoju oznamovaciu povinnosť v rozsahu požadovanom ZoOOÚ. Dotknutá osoba berie na vedomie, že na zabezpečenie toho, že spracúvanie jej osobných údajov sa vykonáva v súlade so ZoOOÚ sprostredkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov. Sprostredkovateľ bude s osobnými údajmi dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.