Pre koho platia výnimky obhliadok počas núdzového stavu? - REALITNÉ SLUŽBY, s.r.o.

Pretrvávajúci zákaz vychádzania sa dotkol aj práce realitných kancelárií. Tie sú už dlhší čas pre verejnosť zatvorené a minimálne do 7. februára svoje brány klientom neotvoria. Zákaz sa vzťahuje aj na obhliadky nehnuteľností, ktoré sú celkom zrušené. Prebehnúť môžu len vo výnimočných prípadoch, a to za veľmi obmedzených podmienok.

 

Zákaz obhliadok nie je žiadnou novinkou. Už nejaký čas trvá aj zákaz dochádzky do práce pre realitných maklérov. Tým vyhláška nariaďuje pracovať z domu. Tí, ktorí tak urobiť nemôžu, budú môcť za istých okolností vykonávať prácu aj v prevádzke realitnej kancelárie, aspoň tak to platí zatiaľ. Na povolenie vykonávania obhliadok si však musia ešte nejaký čas počkať. Na tie sa vzťahujú výnimky iba v životne dôležitých situáciách.

 

Podmienky práce v realitnej kancelárii

Od 27. januára bude platiť ešte prísnejší zákaz vychádzania. Pre realitné kancelárie to však príliš veľké zmeny neprináša. Klienti do nich budú mať vstup naďalej zakázaný. Makléri a iní zamestnanci musia zároveň naďalej pracovať z domu. Výnimka platí iba pre tých, ktorí nemajú možnosť zriadiť si home office. V takomto prípade môžu pracovať aj v prevádzke, no uplatnenie výnimky podlieha jasne stanoveným pravidlám, ktoré sa viažu na výsledky testu alebo absolvovanie očkovania proti Covid-19.

 

Kto bude môcť pracovať v prevádzke:

- makléri a zamestnanci s negatívnym výsledkom PCR testu (test vykonaný po 18. januári)

- makléri a zamestnanci s negatívnym antigénovým testom (test vykonaný po 18. januári)

- makléri a zamestnanci, ktorí už absolvovali očkovanie proti ochoreniu Covid-19

- makléri a zamestnanci s dokladom o prekonaní Covid-19 (nie starší ako 3 mesiace)

 

Obhliadky iba v urgentných prípadoch

Možnosť pracovať priamo v prevádzke realitnej kancelárie na základe výnimky vyplývajúcej zo splnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok sa nevzťahuje na obhliadky alebo na iné činnosti vykonávané za účasti klienta mimo realitnej kancelárie. Tie sú v rámci vyhláseného zákazu vychádzania naďalej zakázané. Podľa aktuálne platnej vyhlášky sa môžu vykonávať iba v obmedzenom režime, do ktorého spadajú krajne nevyhnutné prípady.

 

Kedy je možné uplatniť túto výnimku?

Vyhláška presne nedefinuje, v akých prípadoch je možné využiť túto výnimku. Jej obsah ale hovorí o možnosti uplatnenia v situáciách, kedy ide o nevyhnutnú životnú potrebu. Tou je v súvislosti s obhliadkou myslená okamžitá potreba zaobstarania nového bývania. Týka sa to klientov, ktorí v čase platnosti zákazu vychádzania nemajú bývanie a čím skôr si ho potrebujú zaobstarať v spolupráci s realitnou kanceláriou, ktorá im ho pomôže nájsť skôr, než by sa im to podarilo na vlastnú päsť.

 

Len za prísnych hygienických pravidiel

Vyhláška v súvislosti s takouto výnimkou jasne definuje aj podmienky, za akých môže byť obhliadka uskutočnená. Tie zahŕňajú prísne hygienické opatrenia, ktoré sa pri obhliadkach s realitnými maklérmi dodržiavajú už od vypuknutia pandémie. Klient aj realitný maklér tak musia mať na tvári rúško alebo si ju zakryť pomocou šálu či obdobnej pokrývky. Súčasťou opatrení je aj dodržiavanie odstupu a takisto aplikovanie dezinfekcie rúk.

 

Výnimka platí aj na odovzdanie nehnuteľnosti

Za nevyhnutnú životnú potrebu spojenú so zaobstaraním bývania sa považuje aj odovzdanie predmetnej nehnuteľnosti, či už ide o jej kúpu alebo prenájom. Nový nájomca alebo majiteľ bytu či domu tak môže absolvovať proces odovzdania nehnuteľnosti osobne. Aj v rámci tohto procesu je však potrebné dodržiavať prísne hygienické opatrenia, teda rúška, dezinfekciu rúk a dodržiavanie odstupov.

 

Stanovené výnimky sú zatiaľ platné do 7. februára, dokedy platí aj zákaz vychádzania. Či sa realitné kancelárie po tomto termíne otvoria a či bude možné vykonávať obhliadky, to závisí od epidemiologickej situácie a rozhodnutí kompetentných.

 

Foto: propertygallery.com.ng, therealdeal.com

REALITNÉ SLUŽBY, s.r.o.

Overený člen Združenia realitných kancelárií Slovenska

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Dotknutá osoba v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,ZoOOÚ“) potvrdzuje správnosť a aktuálnosť svojich osobných údajov uvedených v kontaktom formulári. Dotknutá osoba týmto čestne vyhlasuje, že udeľuje prevádzkovateľovi svoj výslovný, slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so spracúvaním jej osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, telefonický kontakt, e-mailová adresa na účel kontaktovania dotknutej osoby ako záujemcu o spoluprácu v informačnom systéme sprostredkovateľa ,,klienti“ počas doby 180 dní od udelenia tohto súhlasu. Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať tento súhlas so spracovaním osobných údajov rovnakým spôsobom, akým ho udelila. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Práva dotknutej osoby vymedzujú najmä §§ 19 – 30 ZoOOÚ. Práva a povinnosti sprostredkovateľa, ako prevádzkovateľa, vymedzujú najmä §§ 31 – 46 ZoOOÚ. Dotknutá osoba potvrdzuje, že sprostredkovateľ splnil svoju oznamovaciu povinnosť v rozsahu požadovanom ZoOOÚ. Dotknutá osoba berie na vedomie, že na zabezpečenie toho, že spracúvanie jej osobných údajov sa vykonáva v súlade so ZoOOÚ sprostredkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov. Sprostredkovateľ bude s osobnými údajmi dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.